*۰٫۲۱۵*۰٫۱۷۱**۰٫۳۲۸۱**۰٫۲۲۷**۰٫۲۶۶*۰٫۲۲۰**۰٫۴۵۰۰٫۰۳۲
sig۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۱۲۰٫۰۴۸۰٫۰۰۰
۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۱۰۰٫۰۰۰۰٫۷۱۳همکارانضریب*۰٫۱۷۳۰٫۱۵۸*۰٫۱۹۶**۰٫۲۴۸*۰٫۱۸۵**۰٫۲۲۷۱*۰٫۱۹۶**۰٫۲۵۶**۰٫۳۱۶۰٫۱۳۹sig۰٫۰۰۰۰٫۰۶۷۰٫۰۲۳۰٫۰۰۰۰٫۰۳۱۰٫۰۰۰
۰٫۰۲۶۰٫۰۰۳۰٫۰۰۰۰٫۱۰۹ماهیت کارضریب**۰٫۴۳۲**۰٫۵۱۴**۰٫۴۱۹**۰٫۲۴۲**۰٫۳۱۲**۰٫۲۶۶*۰٫۱۹۶۱**۰٫۴۱۴**۰٫۶۲۵**۰٫۳۰۵sig۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۲۶
۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰ارتباطاتضریب**۰٫۲۴۶**۰٫۵۷۷**۰٫۴۵۳**۰٫۳۱۷**۰٫۳۶۱*۰٫۲۲۰**۰٫۲۵۶**۰٫۴۱۴۱**۰٫۵۳۴**۰٫۳۵۹sig۰٫۰۰۴۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۱۰۰٫۰۰۳۰٫۰۰۰
۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰رضایت شغلیضریب**۰٫۶۱۳**۰٫۶۰۷**۰٫۵۲۲**۰٫۵۱۶**۰٫۵۶۱**۰٫۴۵۰**۰٫۳۱۶**۰٫۶۲۵**۰٫۵۳۴۱**۰٫۳۳۳sig۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰
۰٫۰۰۰تعهد سازمانیضریب**۰٫۳۶۰**۰٫۴۱۵*۰٫۲۱۸**۰٫۲۲۶**۰٫۲۲۹۰٫۰۳۲۰٫۱۳۹**۰٫۳۰۵**۰٫۳۵۹**۰٫۳۳۳۱sig۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۱۱۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۷۱۳۰٫۱۰۹۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰۰٫۰۰۰
** همبستگی در سطح معنا داری ۰٫۰۱
* همبستگی در سطح معناداری ۰٫۰۵
الف) فرضیه اصلی : مطابق جدول ۴-۸ ضریب همبستگی بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی ۳۳۳/۰= R است. با توجه به این که ۰۰۰/۰= sig است ، پس فرض استقلال(H0 : R=0) رد و فرضبه اصلی تحقیق در هر سطحی از α تأیید می شود. بنابرین می توان ادعا کرد که بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارشناسان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
ب) فرضیه فرعی اول : مطابق جدول ۴-۸ ضریب همبستگی بین رضایت از حقوق و تعهد سازمانی ۳۶۰/۰= R است. با توجه به این که ۰۰۰/۰= sig است ، پس فرض استقلال(H0 : R=0) رد و فرضبه فرعی اول ، در هر سطحی از α تأیید می شود. بنابرین می توان ادعا کرد که بین رضایت از حقوق و تعهد سازمانی کارشناسان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
ج) فرضیه فرعی دوم : مطابق جدول ۴-۸ ضریب همبستگی بین رضایت از ارتقاء و تعهد سازمانی ۴۱۵/۰= R است. با توجه به این که ۰۰۰/۰= sig است ، پس فرض استقلال(H0 : R=0) رد و فرضبه فرعی دوم ، در هر سطحی از α تأیید می شود. بنابرین می توان ادعا کرد که بین رضایت از ارتقاء و تعهد سازمانی کارشناسان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
د) فرضیه فرعی سوم : مطابق جدول ۴-۸ ضریب همبستگی بین رضایت از سرپرست و تعهد سازمانی ۲۱۸/۰= R است. با توجه به این که ۰۱۱/۰= sig است ، در سطح معنی داری ۰۵/۰=α ،به این دلیل که sig<α است ، فرض استقلال(H0 : R=0) رد و فرضبه فرعی سوم ، در سطح اطمینان ۹۵% تأیید می شود. بنابرین می توان ادعا کرد که بین رضایت از سرپرست و تعهد سازمانی کارشناسان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
-
- Organization Commitment ↑
-
- Resource Based Viwe ↑
-
- Holland ↑
-
- Boxell ↑
-
- Robbhns ↑
-
- William ↑
-
- Absenteeism ↑
-
- Turnover ↑
-
- Job Attitudes ↑
-
- Social Psychology ↑
-
- Allport ↑
-
- Cognitive Component ↑
-
- Affective Component ↑
-
- Behavioral Component ↑
-
- Organizational Behavvior ↑
-
- Job Involvement ↑
-
- Mitchell ↑
-
- Mathieu & Zajac ↑
-
- Feldman & Arnold ↑
-
- Lock ↑
-
- Hapleen ↑
-
- Davis & Newstrom ↑
-
- Motivation ↑
-
- Molines ↑
-
- Man ↑
-
- Hirszowicz ↑
-
- Lowler ↑
-
- Motivation ↑
-
- Intensity ↑
-
- Direction ↑
-
- Persistence ↑
-
- Motivation Theory ↑
-
- Maslow ↑
-
- Alderfer ↑
-
- Douglas McGregor ↑
-
- Tow-Factor Theory ↑
-
- Frederick Herzberg ↑
-
- Motivation-Hygiene Theory ↑
-
- Equity Theory ↑
-
- J. S. Adams ↑
-
- Expectancy Theory ↑
-
- V. H. Vroom ↑
-
- Korman ↑
-
- Rollinson ↑
-
- Broadfield ↑
-
- Edwards ↑
-
- Herrigle ↑
-
- Slocum ↑
-
- Woodman ↑
-
- Brophy ↑
-
- Oskamp ↑
-
- James ↑
-
- Georg & Jones ↑
-
- Lowler ↑
-
- Smucker & Kent ↑
-
- Lowson & Shen ↑
-
- Brill ↑
-
- Holland ↑
-
- Parsoon ↑
-
- Hugh & Feldman ↑
-
- Lowson & Shen ↑
-
- Job Performance ↑
-
- Absenteeism ↑
-
- Turnover ↑
-
- Deviant Workplace Behavioral ↑
-
- Organizational Citizenship Behavioral ↑
-
- Bateman & Strasser ↑
-
- Sheldon ↑
-
- Levy ↑
-
- Buchanan ↑
-
- Reyes ↑
-
- Bagraim ↑
-
- Alen & Meyer ↑
-
- Meyer & Herscovitch ↑
-
- Affective Commitment ↑
-
- Continuance Commitment ↑
-
- Reichers ↑
-
- Normative Commitment ↑
-
- Weiner ↑
-
- Identification ↑
-
- Mowday ↑
-
- O` Reily & Chatman ↑
-
- Angle & Perry ↑
-
- Mayer & Schoorman ↑
-
- Penley & Gould ↑
-
- Moral Commitment ↑
-
- Calculative Commitment ↑
-
- Alienative ↑
-
- Bussing ↑
-
- Instrumental ↑
-
- Attachment ↑
-
- Exchang ↑
-
- Obligation ↑
-
- Brag ↑
-
- “Want to” Commitment ↑
-
- “Have to” Commitment ↑
-
- “Ought to” Commitment ↑
-
- Uncommitted ↑
-
- Disconnected ↑
-
- Becker & Billings ↑