ابتدا، با بهره گرفتن از آمار توصیفی، شاخصهای توصیفی متغیرها، اعم از میانگین، انحراف معیار، حداقل و حداکثر نمرات محاسبه شده است. جهت پاسخگویی به سوالات و بررسی مدل پژوهش حاضر از روش آمار تحلیل مسیر[۱۱۶] با بهره گرفتن از رگرسیون چندگانه مطابق با مراحل بارون و کنی[۱۱۷] (۱۹۸۶)، به شرح زیر استفاده شد.
۱- مسیر اول: رگرسیون تاب آوری به روی جهت گیری هدف
تاب آوری
اهداف تسلطی- گرایشی
اهداف تسلطی- اجتنابی
اهداف عملکردی- گرایشی
اهداف عملکردی- اجتنابی
نمودار ۳-۱: رگرسیون تابآوری به روی جهتگیری هدف
۲- مسیر دوم: رگرسیون راهبردهای مقابلهای تحصیلی به روی جهتگیری هدف
راهبردهای مقابلهای تحصیلی
اهداف عملکردی- اجتنابی
اهداف عملکردی-گرایشی
اهداف تسلطی-گرایشی
اهداف تسلطی- اجتنابی
نمودار ۳-۲: رگرسیون راهبردهای مقابلهای تحصیلی به روی جهتگیری هدف
۳- مسیر سوم: رگرسیون تابآوری به روی راهبردهای مقابلهای تحصیلی با کنترل جهتگیری
هدف
راهبرد مقابلهای انکاری
راهبرد غیر مقابلهای
راهبرد مقابلهای فرافکن
راهبرد مقابلهای مثبت
تاب آوری
اهداف عملکردی- اجتنابی
اهداف عملکردی- گرایشی
اهداف تسلطی- اجتنابی
اهداف تسلطی- گرایشی
-
- . Mastery-Avoidance Goals ↑
-
- . Performance-Approach Goals ↑
-
- . Pintrich & Shunk ↑
-
- . Performance-Avoidance Goals ↑
-
- . Doron, Stephan, Maiano& Scanff ↑
-
- . Brunel ↑
-
- . Sigelman ↑
-
- . Weiner ↑
-
- . Middleton, Kaplan & Midgley ↑
-
- . Laakso & Hannula ↑
-
- . Cavington ↑
-
- . Lehtinen, Kuusinen & Vauras ↑
-
- . Veermans & Tapola ↑
-
- . Maehr ↑
-
- . Tuominen-Soini, Salmela-Aro & Niemivirta ↑
-
- . Competence ↑
-
- . Difinition ↑
-
- . Absolute ↑
-
- . Interpersonal ↑
-
- . Normative ↑
-
- ۱٫ Valence ↑
-
- . Approaching ↑
-
- . Avoiding ↑
-
- . Muís, Winne & Edwards ↑
-
- . Lee, McInerney, Liem & Ortiga ↑
-
- . Nicholls ↑
-
- . Anderman & Midglay ↑
-
- . Harackiewicz ↑
-
- . Urdan ↑
-
- . Mattern ↑
-
- . Veermans & Tapola ↑
-
- . Malka & Covington ↑
-
- . Harackiewicz, Barron, Tauer & Elliot ↑
-
- . Nolen ↑
-
- . Pekrun, Elliot & Maier ↑
-
- . Gabriele ↑
-
- . Belenky & Nokes-Malach ↑
-
- . Kaplan, Martin & Maehr ↑
-
- . Krohne ↑
-
- . Hallahan & Mous ↑
-
- . Haan ↑
-
- . Henningsgaard ↑
-
- . Gray ↑
-
- . Maes, Leventhal & Ridder ↑
-
- . Moos & Schaefer ↑
-
- . Denial Numbness ↑
-
- . Billings ↑
-
- . Besser & Priel ↑
-
- . Olah ↑
-
- . Sullivan ↑
-
- . Pearlin & Schooler ↑
-
- . Billings & Moss ↑
-
- . Zeidner & Endler ↑
-
- . Defensive mechanism ↑
-
- . Santrock ↑
-
- . Logical ↑
-
- . Detached ↑
-
- . Emotional ↑
-
- . Avoidant ↑
-
- . Effective ↑
-
- . Ineffective ↑
-
- . Roger, Jarvis & Najarian ↑
-
- . Bond & Dryden ↑
-
- . Carr ↑
-
- . Cassidy & Shaver ↑
-
- . Boeving ↑
-
- . Boolman ↑
-
- . Carver & Schier ↑
-
- . Devenport & Lane ↑
-
- . Struther, Perry & Menes ↑
-
- . Shunk & Pajares ↑
-
- . Rost ↑
-
- . Kahraman & Sungar ↑
-
- . Boon ↑
-
- . Tarter & Vanyukov ↑
-
- . Davidson, Payne & Conner ↑
-
- . Zolkoski & Bullock ↑
-
- . Garmezy & Cicchetti ↑
-
- . Howard & Johnson ↑
-
- . Martin & Marsh ↑
-
- . Masten ↑
-
- . Parker ↑
-
- . Chestman ↑
-
- . Clauss-Ehlers ↑
-
- . Luthar ↑
-
- . Gucciardi, Jackson, Coulter & Mallett ↑
-
- . Wexler, DiFluvio & Burke ↑
-
- . Ciccheti & Rogosh ↑
-
- . Friborg ↑
-
- ۱٫ Compensatory model ↑
-
- . Challenging model ↑
-
- . Protective model ↑
-
- . Fergus & Zimmerman ↑
-
- . Arunkuma ↑
-
- . Yates, Egelang & Sroufe ↑
-
- . Protective-Stabilizing ↑
-
- . Protective-Reactive ↑
-
- . Protective-Protective ↑
-
- . Splan, Brooks, Porr & Broyles ↑
-
- . McGregor, Nash & Inzlicht ↑
-
- . Roebken ↑
-
- . Friedel, Cortina, Turner & Midgley ↑
-
- . Pensgaard & Roberts ↑
-
- . Fauzee, Lee, Soh & Abd Latif ↑
-
- . Pers ↑
-
- .Marlatt ↑
-
- . Grant & Dweck ↑
-
- . Cury, Elliot, Sarrazin, Fonseca & Rufo ↑
-
- . Fridenberg ↑
-
- . Lawrence, Ashford & Dent ↑
-
- . Peng ↑
-
- . Bordman, Blalock & Button ↑
-
- . Achievement Goals Questionnaire ↑
-
- . Connor- Davidson Resilience Scale ↑
-
- Academic Coping Inventory ↑
-
- . Path Analysis ↑