۴-۴- یافته های فرعی بر اساس ویژگیهای جمعیتشناختی (جنسیت، وضعیت تأهل، دانشگاه، سن، و سال تحصیلی)
۴-۴-۱- یافته های فرعی بر اساس جنسیت
جدول ۴-۱۸٫ مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت بر اساس جنسیت
نگرش دانشجویان
مرد
زن
میانگین
انحراف معیار
میانگین
انحراف معیار
اضطراب اینترنتی
۳۰/۴
۳۱/۰
۷۸/۳
۷۷/۰
مفید بودن اینترنت
۳۳/۴
۳۶/۰
۹۴/۳
۷۰/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۹۷/۳
۵۱/۰
۷۴/۳
۸۰/۰
احساس خودکارآمدی
۰۴/۴
۳۷/۰
۷۱/۳
۹۴/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۱۸، بررسی میانگینها نشان میدهد میانگین نظرات دانشجویان مرد در خصوص مؤلفه های اضطراب اینترنتی، مفید بودن اینترنت، لذتبخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی کمی بزرگتر از میانگین نظرات دانشجویان زن میباشد.
جدول ۴-۱۹٫ نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانسها
متغیر
F
df1
df2
Sig
اضطراب اینترنتی
۲۲/۱
۱
۷۷
۲۳/۰
مفید بودن اینترنت
۰۳/۱
۱
۷۷
۲۸/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۶۴/۱
۱
۷۷
۲۰/۰
احساس خودکارآمدی
۷۱/۱
۱
۷۷
۱۸/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۱۹، F مشاهده شده برای آزمون لوین در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را نشان نمیدهد. بنابرین فرض صفر یعنی فرض همگنی واریانسها پذیرفته می شود.
جدول ۴-۲۰٫ نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت بر اساس جنسیت
منبع
متغیر
مجموع مجذورات
df
میانگین مجذورات
F
سطح معناداری
ضریب اِتا
جنسیت
اضطراب اینترنتی
۷۹/۲
۱
۷۹/۲
۳۲/۵
۰۲/۰
۱۶/۰
مفید بودن اینترنت
۵۵/۱
۱
۵۵/۱
۵۵/۳
۰۶/۰
۱۰/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۵۵/۰
۱
۵۵/۰
۹۴/۰
۳۳/۰
۰۱/۰
احساس خودکارآمدی
۱۳/۱
۱
۱۳/۱
۴۶/۱
۲۳/۰
۰۲/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۲۰، F مشاهده در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری بین میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی مرد و زن درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اضطراب اینترنتی را نشان میدهد درحالی که در خصوص مفید بودن اینترنت، لذتبخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت تفاوت معناداری بین میانگین نظرات قابل مشاهده نیست.
۴-۴-۲- یافته های فرعی بر اساس وضعیت تأهل
جدول ۴-۲۱٫ مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت بر اساس وضعیت تأهل
نگرش دانشجویان
مجرد
متأهل
میانگین
انحراف معیار
میانگین
انحراف معیار
اضطراب اینترنتی
۹۵/۳
۷۴/۰
۵۸/۳
۷۰/۰
مفید بودن اینترنت
۱۲/۴
۶۳/۰
۶۴/۳
۶۷/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۸۸/۳
۷۳/۰
۴۷/۳
۸۰/۰
احساس خودکارآمدی
۸۴/۳
۸۰/۰
۳۹/۳
۷۹/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۲۱، بررسی میانگینها نشان میدهد میانگین نظرات دانشجویان مجرد در خصوص اضطراب اینترنتی، مفید بودن اینترنت، لذتبخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت بزرگتر از نظرات دانشجویان متأهل بوده است.
جدول ۴-۲۲٫ نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانسها
متغیر
F
df1
df2
Sig
اضطراب اینترنتی
۰۶/۰
۱
۷۷
۸۰/۰
مفید بودن اینترنت
۳۱/۰
۱
۷۷
۵۸/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۰۰۲/۰
۱
۷۷
۹۶/۰
احساس خودکارآمدی
۲۹/۰
۱
۷۷
۵۹/۰
بنابر یافته های جدول۴-۲۲، F مشاهده شده برای آزمون لوین در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را نشان نمیدهد. بنابرین فرض صفر یعنی فرض همگنی واریانسها پذیرفته می شود.
جدول ۴-۲۳٫ نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت بر اساس وضعیت تأهل
منبع
متغیر
مجموع مجذورات
df
میانگین مجذورات
F
سطح معناداری
ضریب اِتا
وضعیت تأهل
اضطراب اینترنتی
۹۷/۱
۱
۹۷/۱
۶۸/۳
۰۶/۰
۱۴/۰
مفید بودن اینترنت
۳۴/۳
۱
۳۴/۳
۱۱/۸
۰۰۶/۰
۱۹/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۴۰/۲
۱
۴۰/۲
۳۲/۴
۰۴/۰
۱۷/۰
احساس خودکارآمدی
۸۸/۲
۱
۸۸/۲
۴۹/۴
۰۴/۰
۱۷/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۲۳، F مشاهده در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را بین میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری بر نگرش آن ها نسبت به اضطراب اینترنتی، مفید بودن اینترنت، لذتبخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت نشان میدهد.
۴-۴-۳- یافته های فرعی بر اساس دانشگاه محل تحصیل
جدول ۴-۲۴٫ مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت بر اساس دانشگاه محل تحصیل
نگرش دانشجویان
دانشگاه اصفهان
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
میانگین
انحراف معیار
میانگین
انحراف معیار